El suec Johan Kritoffersson, que va acabar segon, sortint de la segona zona de terra (Fotografia: RAMON FERRANDIS) |
Petter Solberg s'imposa en la primera prova de l'especialitat que acull Montmeló
Eduard Batlles
Un nou espectacle ha arribat al Circuit de Barcelona-Catalunya. Combina velocitat, tocs, bolcades, pols i una gran dosi de derrapades. Ja fa uns quants anys que el Rallycross és conegut arreu del món, però ara ha picat a la porta del Circuit. Aquest diumenge, la zona de l'estadi ha estat l'escenari de la desena cita del campionat del Món de Rallycross. Cotxes aparentment de sèrie, modificats en tot allò modificable –des del xassís, fins al motor, pneumàtics i frens– i un circuit que alterna l'asfalt i la terra. El guanyador de la prova va ser el campió del món del World Rally Car l'any 2003, el noruec Petter Solberg.
Un nou espectacle ha arribat al Circuit de Barcelona-Catalunya. Combina velocitat, tocs, bolcades, pols i una gran dosi de derrapades. Ja fa uns quants anys que el Rallycross és conegut arreu del món, però ara ha picat a la porta del Circuit. Aquest diumenge, la zona de l'estadi ha estat l'escenari de la desena cita del campionat del Món de Rallycross. Cotxes aparentment de sèrie, modificats en tot allò modificable –des del xassís, fins al motor, pneumàtics i frens– i un circuit que alterna l'asfalt i la terra. El guanyador de la prova va ser el campió del món del World Rally Car l'any 2003, el noruec Petter Solberg.
L'espectacularitat de la prova és indiscutible. Curses curtes, a sis voltes, amb sis cotxes a pista i un circuit estret amb molts revolts i un salt en la zona de terra. A més, s'hi suma un altre concepte: la joker lap. Se li diu joker a la volta que els pilots han de fer obligatòriament una vegada per cursa i que significa una pèrdua de segons. En el cas del Circuit, el segment de la joker estava col·locat a la zona de l'asfalt aprofitant la xicana. L'estratègia dels pilots, per tant, resulta clau per aconseguir la victòria. Cada pilot hi passa quan més li convé, habitualment els pilots que anaven líders hi passaven al final de la cursa, i aquells que anaven en les últimes posicions hi passaven a les primeres voltes.
Unes 25.000 persones van passar per la zona de l'estadi en tot el cap de setmana
El francès Andrea Dubourg va guanyar la categoria Super 1600 (Fotografia: RAMON FERRANDIS) |
El millor dia per a l'espectador va ser el diumenge, quan es van disputar les finals de les quatre categories: la del mundial, la de l'europeu, la de la categoria Super 1600 i la de RX Lites, on participava com a pilot convidada Laia Sanz.
Amb un domini absolut i controlant en tot moment la situació, Solberg es va endur aquesta prova del mundial i, de moment, lidera la general amb 243 punts quan falten tres curses pel final. En l'europeu, el noruec Tommy Rustad va ser el vencedor per davant de Veiby. Thomas Bryntesson es va imposar en la RX Lites, i el francès Dubourg en la Super 1600.
Petter Solberg celebra la victòria davant els aficionats |
El Rallycross ja és la tercera cita més rellevant del Circuit. (Joan Fontserè)
El director del Circuit, Joan Fontserè, de Sant Feliu de Codines, va valorar molt positivament l'afluència de 25.000 persones al Circuit i es mostra confiat que en els propers anys, "vindrà més gent". "Podem dir des de ja que el Rallycross és la tercera cita més important que acull el Circuit després de la fórmula 1 i MotoGP", diu. "Estem intentant col·locar el Circuit com un referent europeu en l'organització de proves", afegeix. Fontserè també ha avançat que volen que el traçat sigui semipermanent i que permeti als equips venir a fer testos.
Publicat el 21 de setembre de 2015 a l'edició en paper del periòdic EL 9 NOU (Edició Vallès Oriental)
Publicat el 21 de setembre de 2015 a l'edició en paper del periòdic EL 9 NOU (Edició Vallès Oriental)
0 comentarios :
Publica un comentari a l'entrada